Update maatregelen tegen verspreiding coronavirus

(Versie 15 oktober 2020)

Bangarage draagt bij met maatregelen om de verspreiding van het Coronavirus zo veel mogelijk te beperken. Wij volgen hierbij strikt de richtlijnen van het RIVM de GGD en de veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland.

We hebben voor u een Q&A opgesteld om u snel antwoord te geven op de veel voorkomende vragen omtrent ons Coronavirus beleid. Als u andere vragen heeft kunt u die stellen door te bellen naar 020 452 20 20 of via een van onze vestigingen.

Wat vragen wij van u bij uw bezoek aan onze vestigingen?

Graag uw medewerking bij het volgende:

  • Kom alleen als u klachtenvrij bent.
  • Dringend advies is om een mondkapje te dragen.
  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst.
  • Lever alleen uw autosleutel in, dus zonder sleutelhangers etc..
  • Ontsmet uw autosleutel met de daarvoor bestemde reinigingsdoekjes.
  • Houdt gepaste afstand van andere klanten en onze medewerkers, in ieder geval 1,5 meter.

Welke hygiënemaatregelen worden door Bangarage medewerkers toegepast?

Een greep uit de maatregelen:

  • Wij schudden geen handen met u.
  • Wij dragen mondkapjes daar waar nodig.
  • Wij houden gepaste afstand als wij met u in gesprek zijn.
  • Wij volgen strikt de protocollen omtrent het handen wassen.
  • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en papieren handdoekjes voor eenmalig gebruik.
  • Wij reinigen de auto’s na taxatie, onderhoud en reparatie, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens.

Als u vragen heeft lees onze Q&A of neem contact met ons op.

Vragen en antwoorden

Mijn auto heeft onderhoud nodig of moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?

Jazeker. Wij zullen u, bij voorkeur telefonisch of digitaal, vragen of u de afgelopen 14 dagen in risicogebieden bent geweest en/of u in contact bent geweest met een iemand van wie u vermoed dat zij/hij het Coronavirus heeft. Indien dit het geval is zullen wij u vragen of de afspraak verplaatst kan worden naar een later moment. Als dit niet het geval is kan de afspraak gewoon doorgaan. Uiteraard wordt hierbij de veiligheid tijdens het gebruik van uw auto uitvoerig bekeken. Wij hebben de maatregelen aan de servicebalie en in de werkplaats aangescherpt.

Zo vragen we voor uw en onze veiligheid of u:
• alles wat aan de autosleutel hangt wil verwijderen, voordat u de sleutel achterlaat op de balie

• uw autosleutel te ontsmetten met de daarvoor bestemde reinigingsdoekjes

• te wachten voor de aangegeven belijning bij de werkplaats receptie

• gepaste afstand te bewaren van andere klanten en de receptionisten, in ieder geval 1,5 meter

Onze receptionisten kunnen wegwerphandschoenen dragen en mogen achter hun bureau blijven zitten. We kunnen ons voorstellen dat dit wat afstandelijk overkomt, zo bedoelen wij het niet. Het is voor uw en onze veiligheid. Ook onze monteurs dragen persoonlijke beschermingsmiddelen en houden in de werkplaats gepaste afstand van elkaar. Na onderhoud en/of reparatie worden de high-touch gebieden gedesinfecteerd.

Mijn auto heeft onderhoud/reparatie, een wielenwissel of APK-keuring nodig, maar ik kan/wil niet naar de werkplaats toe komen. Kan ik bij jullie terecht?
Ja, u bent uiteraard van harte welkom. In overleg kunt u gebruik maken van onze tijdelijke haal en breng service met een maximum straal van 7 km ten opzichte van de vestiging. Wij komen dan uw auto op locatie ophalen en zorgen dat deze ook weer retour komt. Dit is echter niet het geval als er binnen uw huishouden iemand ziek is/geweest.
Kunnen er nog wel diagnosetestritten uitgevoerd worden voor mijn auto?

Ja dat kan. Door een werkplaatsmedewerker kan gereden worden met uw auto nadat de auto is gereinigd, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens. Tevens zal er gebruik gemaakt worden van een stoelhoes en na de testrit zullen stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens weer gereinigd worden.

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?

Auto’s die worden ingezet voor het vervangend vervoer zijn ten minste 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag weer ingezet. Daarnaast worden de auto’s na gebruik gereinigd, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens.

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn auto, maar ik wil/kan nu niet naar de werkplaats toegaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Een onderhoudsbeurt aan uw auto kan niet binnen 48 uur op een andere datum worden gepland. Bij vragen over uw geplande afspraak; neem gerust contact met ons op.

Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte auto, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Zijn er andere mogelijkheden?

Ja zeker zijn er andere mogelijkheden voor u. Wij kunnen u een speciale persoonlijke videodemonstratie sturen van de auto waar u interesse in heeft. Neem een kijkje in ons aanbod en geef in de aanvraag aan dat u een videodemonstratie wilt ontvangen.

Uiteraard kunt u ook even naar de vestiging bellen om uw vraag te stellen aan onze verkoopadviseurs.

Kan ik nog wel een proefrit maken in een occasion of demonstratie auto?

Ja dat kan. Alle auto’s worden voor en na gebruik gereinigd, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens. Tijdelijk bieden wij ook een proefrit op locatie aan. Bel voor meer informatie hiervoor naar uw dichtstbijzijnde vestiging.

Echter doen we geen proefrit meer waar er door de verkoopadviseur meegereden wordt met de klant. Dit uit veiligheid voor u maar ook voor onszelf.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan hem niet ophalen. Zijn er andere mogelijkheden?

Ja die zijn er. Indien gewenst kunnen wij de auto bij u thuis afleveren. Wij adviseren u dan om ruim van tevoren contact met ons op te nemen zodat wij dit kunnen inplannen.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik kan niet naar de showroom gaan, omdat ik ziek ben. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Uiteraard kunnen wij een nieuwe afspraak maken voor de aflevering van uw auto. Neem daarvoor contact met ons op, dan proberen we een nieuwe datum in te plannen.

Komt mijn bestelde auto op de afgesproken tijd?

Wij houden elke dag de afleveringen in de gaten en informeren u als daar wijzigingen in komen.